« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »
14.1 fejezet
Sprite-ok szerkesztése
Mostanáig a sprite-okat fájlokból töltöttük be. De ezeket a Game Maker-ben is elkészíthetjük, és módosíthatjuk is. Ehhez nyisd meg a sprite tulajdonságablakát dupla kattintással a sprite-on (vagy készíts egy újat). Most nyomd meg az Edit Sprite feliratú gombot. Egy új ablak tűnik fel, amelyben látszanak a sprite-ot alkotó képek:
A jobb oldalon a sprite-ot alkotó képek láthatóak. A Game Makerben a sprite összes alképének ugyanolyan méretűnek kell lennie. A bal oldalon a sprite animációja látható. (Ha nem látod, pipáld ki a Show Preview jelölőnégyzetet.) Az előnézeti kép alatt megváltoztathatod az animáció sebességét és a háttérszínt. Így lesz lehetőséged elképzelni, hogy fog kinézni az animáció a játékban. (Ez a sebesség csak a bemutatóé! Hogy a játékban milyen lesz, az a pálya sebességétől függ.) A sprite szerkesztő sok parancsot tartalmaz a képek létrehozásához és megváltoztatásához. Ezeket a menün keresztül érhetjük el (és néhány gombbal az eszköztáron). Néhány parancs egyedülálló képen dolgozik. Ezek használatához ki kell választanunk egy alképet az egér segítségével.