« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »

25.3 fejezet


Fájlok elhelyezése az önállóan futtatható játékban

A játékodnak elkészíthető az önállóan futtatható változata is, mely néha tartalmazhat kiegészítő állományokat. Például lehet, hogy el akarsz helyezni videó- vagy szövegállományokat, amiket a játék használ. Némelykor DLL fájlokat vagy képeket és hangokat, amelyek a játék futása alatt töltődnek be. Gondoskodhatsz arról, hogy ezek a játék mellett legyenek, de néha könnyebb elhelyezni őket a játékfájlban, így csak egy állomány lesz több helyett.

Az Include fülnél adhatók meg a futtatható játékban elhelyezni kívánt fájlok. A megjelenő ablak tetején van ezeknek a listája (Files to include in a stand-alone executable). Az Add gomb lenyomásával kiválaszthatók a listához hozzáadandó fájlok (többet is lehet egyszerre). A Delete vagy a Clear gombot használhatod fájlok eltávolítására a listából. (Jegyezd meg, hogy nem maguk az állományok lesznek a .gm6 fájlban, hanem csak a nevük, ezért amikor elküldöd valakinek a szerkeszthető .gm6 fájlt, akkor a többi állományt is el kell küldened vele együt.)

A listában lévő fájlok hozzá lesznek csomagolva az elkészített futtatható játékhoz. Amikor a játék fut, akkor kicsomagolódnak, és elérhetővé válnak a játékon belül. Fontos megjegyezned, hogy mi történik. Két lehetőség van, amit választhatsz. Alaphelyzetben kicsomagolódnak abba a mappába, ahol a játék van, vagyis a játék munkamappájába. Ezért a játéknak csak a nevükre van szüksége ahhoz, hogy elérje őket (az elérési út nem szükséges). Ez jól működik, ha a játék pl. a merevlemezen van, de hibát okoz egy csak olvasható meghajtón, pl. CD-n.

A második lehetőség annak jelzése, hogy az állományok abba az átmeneti mappába csomagolódjanak ki, amely a játék futása idején jön létre. Ezesetben meg kell adnod az átmeneti mappa elérési útját, amit a temp_directory nevű beépített változóval kérdezhetsz le. Ne feledd megadni a visszaper jelet. Tehát pl. egy videófájl lejátszásához a következő kódot gépelheted be:
{
show_video(temp_directory+'\movie.avi',true,true);
}

Jegyezd meg, hogy ez az átmeneti mappa a játék befejeződésekor törlődik, tehát ne használd pl. mentések tárolására. Csak akkor válaszd ezt a lehetőséget, ha a játékot CD-ről akarod futtatni, vagy nem akarsz minden fájlt a játék belsejéből írni.

Ha egy kicsomagolt fájl már létezik, akkor nem íródik. Ezt az Overwrite existing files (Létező fájlok felülírása) bejelölésével tudod megváltoztatni. A játék befejeződésekor az átmeneti mappán kívüli fájlok nem törlődnek. Ez a Remove at game end (Törlés a játék befejeződésekor) bejelölésével változtatható meg.

Egy figyelmeztetés a végére. Ha kipróbálod a játékodat, a játék munkamappája az a mappa, ahol a .gm6 fájl van. Ha itt tárolod a játékban elhelyezett fájlokat, és bejelölted a játék befejeződésekori törlést, akkor mindet elveszítheted! Ezért az a legjobb, ha ezek nem ott vannak, ahol a .gm6 fájl!