« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »
25.4 fejezet
Állandók
A Constants fülnél megadhatod
azokat a globális állandókat, amelyek az összes szkriptben
és kódban, vagy akciók számára értékként használhatók.
Egy állandóra mindaz igaz, ami egy változóra, de - mint a
neve is mutatja - az értéke mindig ugyanaz marad (tehát
játék közben sem változtatható meg értékadással!).
Használatuk a hatékonyabb memóriafelhasználás és a program
bizonyos szempontból áttekinthetőbbé, javíthatóbbá
válása miatt célszerű (pl. ha módosítani kell az
értékét, akkor azt csak a megadás helyén kell megtenni).
Minden állandónak van egy neve és egy értéke. Ahogy a
változóknál, úgy itt is a névnek (angol) betűvel vagy
aláhúzásjellel (_) kell kezdődnie, majd folytatódhat
számjegyekkel, további (angol) betűkkel és
aláhúzásjelekkel. Ajánlott, hogy az összes állandó jól
megkülönböztethető, "beszédes", vagyis a
feladatára utaló nevű legyen. Egy szokásos szabály
kizárólag nagybetűk és aláhúzásjelek használata.
Egy állandó értéke lehet egy állandó szám vagy egy
(idézőjelek közötti) szöveg vagy egy kifejezés (pl.
valamilyen művelet). A kifejezés a játék minden más
történése előtt lesz kiértékelve, ezért nem hivatkozhat a
pillanatnyi szobára, példányokra vagy szkriptekre, de
tartalmazhatja a beépített állandókat és az erőforrások
neveit.
Egy állandót az Add gomb lenyomásával lehet
megadni, a Clear gombbal pedig törölhető. Az
állandó neve (Name) vagy értéke (Value) a megfelelő mezőbe
való kattintással változtatható meg. Van még gomb az összes
állandó törlésére (Clear), és név szerinti rendezésére
(Sort).