« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »
17.4 fejezet
Maszkok:
Ha két példány ütközik, bekövetkezik az ütközési
esemény. Annak az eldöntéséhez, hogy két példány érinti-e
egymást, a sprite-okat használjuk. Ez a legtöbb esetben
megfelelő, de néha szükséges, hogy más formán alapuljon az
ütközés. Például ha egy izometrikus játékot készítesz,
az objektumoknak van magassága (hogy 3D hatást keltsen). De az
ütközésekhez csak a sprite alsó részét akarod használni.
Ennek az eléréséhez egy külön sprite-ot kell készíteni,
ami az objektum ütközési maszkja lesz. (A legegyszerűbb egy
másolatot készíteni a sprite-ról, majd azokat a részeit
letörölni, amelyek ne számítsanak az ütközésbe. A maszk
méretének ugyanakkorának kell maradnia, mint annak a
sprite-nak, amihez tartozik, hogy az ütközés a megfelelő
helyen következzen be.)
Információ:
A Show Information gombra kattintva
tájékoztató jelenik meg az objektumról, ami ki is
nyomtatható. Ez különösen akkor hasznos, ha szabad
áttekintés kell az összes akcióról és eseményről.