« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »
18.2 fejezet
További fő akciók
A main2 fül alatt a következő további akciók találhatók:
Set a time line
Ezzel az akcióval állítható be egy idővonal egy
objektum példányához. Meg kell adnod az idővonalat, és az
indulási pozíciót benne (0 az eleje). Ez az akció
használható egy idővonal befejezéséhez is a No Time Line
(Nincs idővonal) választásával.
Set the time line position
Ezzel az akcióval változtatható meg a hely az aktuális
idővonalban (abszolút vagy relatív). Ez használható az
idővonal bizonyos részeinek kihagyására vagy
megismétlésére. Például ha egy ismétlődő idővonalat
akarsz, akkor az utolsó pillanatnál add ezt az akciót, hogy a
pozíciót visszaállítsa 0-ra. Arra is használható, hogy
valami megtörténésére várjon. Csak add meg az ellenőrző
akciót, és ha nem igaz, akkor állítsd az idővonal pozíciót
relatívan -1-re.
Show a video
Ezzel az akcióval mutathatsz egy videó/mozi fájlt. Meg kell
adnod az állomány nevét (file name), és hogy teljes
képernyőben (Full Screen) vagy ablakban látszódjon
(Windowed). Bizonyosodj meg az állomány létezéséről. Ha a
játékot odaadod másnak, akkor ezt is mellékelned kell, vagy
elhelyezned egy adatállományba és beépíteni a játékba.
Replace a sprite from a file
Ezzel az akcióval ki lehet cserélni egy sprite-ot egy fájlban
levővel. Meg kell adni a sprite-ot, amit le akarsz cserélni, a
fájlnevet (.bmp, .jpg vagy .gif), és a sprite-ban levő
alképek számát, amikor bmp-ből vagy jpg-ből töltöd be. Gif
számára az alképek száma önműködően a gif fájlban levő
alképek számán fog alapulni. További sprite beállításokat,
pl. az áttetszőséget, nem lehet megváltoztatni. Ezzel az
akcióval elkerülhető az összes sprite tárolása magában a
programban. Például egy szint kezdetén felcserélheted a
sprite-okat az éppen használni kívánt karakter sprite-okra.
NE változtass meg egy olyan sprite-ot, ami éppen abban a
pillanatban lett használva egy példényban a szobában, mert ez
nem kívánt hatásokhoz vezethet az ütközéseknél. Csak
a regisztrált változatban használható.
Replace a sound from a file
Ezzel az akcióval felcserélhető egy hang egy állomány (.wav,
.mid vagy .mp3) tartalmára. Meg kell adnod a hangot és a
fájlnevet. Ezzel az akcióval elkerülhető az összes hang
tárolása magában a programban. Például használhatod a
háttérzene különböző részeit és kiveheted az éppen
lejátszani kívántat. NE cserélj le egy hangot, amíg az
lejátszás alatt van. Csak a regisztrált
változatban használható.
Replace a background from a file
Ezzel az akcióval felcserélhető egy háttér egy állomány
(.bmp vagy .jpg) tartalmára. Meg kell adnod a hátteret és a
fájlnevet. Ezzel az akcióval elkerülhető az összes háttér
tárolása magában a programban. NE cserélj le egy látható
háttet. Csak a regisztrált változatban
használható.