« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »

19. fejezet


Bővebben a szobákról

A szobáknak a Game Maker-ben sok beállítási lehetősége van. Ezelőtt csak a legfontosabbakat tárgyaltuk. Ebben a fejezetben a többiről lesz szó.

Haladó módban a Szoba tulajdonságok (Room properties) ablakban néhány új gomb adódik a meglevőkhöz az eszköztáron. Vannak gombok a példányok vízszintes és függőleges rendezéséhez. Ez akkor hasznos, amikor a példányok részben átfedik egymást. (Csempék hozzáadásakor ezek és a többi gomb a csempékkel dolgozik.) Ezenkívül van egy-egy gomb az összes példány zárására (lock) és nyitására (unlock). A lezárt példányokat nem lehet mozgatni, vagy törölni, tehát ezzel megelőzhető a példányok véletlen eltávolítása. Az egyes példányok lezárására és nyitására használd a jobb egérgomb lenyomására felbukkanó menüt (tartsd lenyomva a [Ctrl] gombot, és kattints jobb gombbal az egyik példányon).
Végül beállíthatod, hogy izometrikus rácshálózatot akarsz használni, ami nagyon hasznos izometrikus játékok készítésekor. Ilyenkor a rácsvonalak átlósan futnak, és a példányok rendezése is eltérő (a legjobban akkor működik, amikor a példány eredete a bal fölső sarkánál van, ami az alapértelmezés is).