« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »

18.2 fejezet


További fő akciók

A main2 fül alatt a következő további akciók találhatók:

Set a time line
Ezzel az akcióval állítható be egy idővonal egy objektum példányához. Meg kell adnod az idővonalat, és az indulási pozíciót benne (0 az eleje). Ez az akció használható egy idővonal befejezéséhez is a No Time Line (Nincs idővonal) választásával.

Set the time line position
Ezzel az akcióval változtatható meg a hely az aktuális idővonalban (abszolút vagy relatív). Ez használható az idővonal bizonyos részeinek kihagyására vagy megismétlésére. Például ha egy ismétlődő idővonalat akarsz, akkor az utolsó pillanatnál add ezt az akciót, hogy a pozíciót visszaállítsa 0-ra. Arra is használható, hogy valami megtörténésére várjon. Csak add meg az ellenőrző akciót, és ha nem igaz, akkor állítsd az idővonal pozíciót relatívan -1-re.

Show a video
Ezzel az akcióval mutathatsz egy videó/mozi fájlt. Meg kell adnod az állomány nevét (file name), és hogy teljes képernyőben (Full Screen) vagy ablakban látszódjon (Windowed). Bizonyosodj meg az állomány létezéséről. Ha a játékot odaadod másnak, akkor ezt is mellékelned kell, vagy elhelyezned egy adatállományba és beépíteni a játékba.

Replace a sprite from a file
Ezzel az akcióval ki lehet cserélni egy sprite-ot egy fájlban levővel. Meg kell adni a sprite-ot, amit le akarsz cserélni, a fájlnevet (.bmp, .jpg vagy .gif), és a sprite-ban levő alképek számát, amikor bmp-ből vagy jpg-ből töltöd be. Gif számára az alképek száma önműködően a gif fájlban levő alképek számán fog alapulni. További sprite beállításokat, pl. az áttetszőséget, nem lehet megváltoztatni. Ezzel az akcióval elkerülhető az összes sprite tárolása magában a programban. Például egy szint kezdetén felcserélheted a sprite-okat az éppen használni kívánt karakter sprite-okra. NE változtass meg egy olyan sprite-ot, ami éppen abban a pillanatban lett használva egy példényban a szobában, mert ez nem kívánt hatásokhoz vezethet az ütközéseknél. Csak a regisztrált változatban használható.

Replace a sound from a file
Ezzel az akcióval felcserélhető egy hang egy állomány (.wav, .mid vagy .mp3) tartalmára. Meg kell adnod a hangot és a fájlnevet. Ezzel az akcióval elkerülhető az összes hang tárolása magában a programban. Például használhatod a háttérzene különböző részeit és kiveheted az éppen lejátszani kívántat. NE cserélj le egy hangot, amíg az lejátszás alatt van. Csak a regisztrált változatban használható.

Replace a background from a file
Ezzel az akcióval felcserélhető egy háttér egy állomány (.bmp vagy .jpg) tartalmára. Meg kell adnod a hátteret és a fájlnevet. Ezzel az akcióval elkerülhető az összes háttér tárolása magában a programban. NE cserélj le egy látható háttet. Csak a regisztrált változatban használható.