« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »
2. fejezet
Szóval saját számítógépes játékot akarsz készíteni
Játszani jó dolog. De valójában sokkal
nagyobb öröm elkészíteni egy játékot és odaadni másoknak,
hogy játsszanak vele. Sajnos a számítógépes játékok
elkészítése nem egyszerű. Napjaink kereskedelmi forgalomban
kapható játékait 1 -3 évig fejlesztik 10-50 fős csapatok. A
költségek elérhetik a több millió dollárt. Ezek az emberek
pedig magasan képzettek: programozók, művészeti tervezők,
hangtechnikusok stb.
Szóval ez azt jelenti, hogy lehetetlen saját számítógépes
játékot készíteni? Szerencsére nem. Természetesen ne
gondolj arra hogy saját Quake-et vagy Age of Empires-t
készítesz pár hét alatt. De erre nincs is szükség.
Egyszerűbb játékokkal mint a Tetris, Pacman, Space Invaders
stb. is nagy élvezet játszani és ezeket sokkal könnyebb
elkészíteni. De a grafika, a hangok és az irányítás
kezelése itt is nagy programozói gyakorlatot igényel.
De most itt van neked a Game Maker. A Game Maker azért
készült, hogy könnyebbé tegye az ilyen programok
elkészítését. Nincs szükség programozásra. Egy könnyen
kezelhető fogd és vidd kezelői felület lehetővé
teszi számodra, hogy nagyon gyorsan elkészítsd saját
játékaidat. Át tudsz venni vagy készíteni képeket, animált
képeket, hangokat és használni azokat. Könnyen meg tudsz
határozni objektumokat és azok viselkedését. Vonzó
pályákat tudsz készíteni, ahol a játékok játszódnak. A
Game Makerbe egy egyszerűen használható programozási nyelv is
be van építve amelynek segítségével teljesen irányítani
tudod programod működését.
A Game Maker a két dimenziós játékokra koncentrál. Tehát
nem 3D-s Quake-ről van szó. De ne csüggedj. Sok nagyszerű
játék mint az AoE, C&C sorozat vagy a Diablo két
dimenziós sprite technológiát használ és 3 dimenziósnak
néz ki. A két dimenziós játékok fejlesztése sokkal
könnyebb és gyorsabb.
A Game Makernek van egy ingyenes és egy
regisztrált változata. Az ingyenes változat díjtalanul
használható, szabadon terjesztheted a vele készült
játékaidat, árusíthatod is, ha akarod. A részletekért nézd
át a mellékelt License.txt-t. Ajánlott, hogy regisztráld a
Game Makeredet, mert ezáltal hozzáférhetővé válik számos
további lehetősége, és eltávolítódik a játékok
futtatásakor felbukkanó embléma. A regisztráció érvényes
marad a későbbi Game Maker változatoknál is. (Ha a
számítógépeden telepítve van a Game Maker 5-ös
verziójának regisztrált változata, akkor az 5-ös változat
regisztrációs (bejegyzési) kulcsát érvényesítheted a 6-os
változatra is, amihez válaszd a Help menüből
a Registration menüpontot. Ekkor a megjelenő
ablak bal oldalán a Convert a Version 5 Key
gombnak kell szerepelnie. Gondosan olvasd el az ezzel kapcsolatos
szöveget, kövesd az utasításokat és nyomd meg a gombot.)
Ez a leírás mindent tartalmaz amit a Game Makerről tudnod
kell, és hogy hogyan készítsd el saját játékaidat. De vedd
észre, hogy egy játék elkészítése még ezzel a programmal
sem teljesen hétköznapi dolog. Sok fontos dolog van: a
játszhatóság, a grafika, a hangok, a felhasználói felület
stb.. Kezdj könnyebb példákkal, és rá fogsz jönni, hogy
játékot készíteni jó dolog. Nézz el a honlapra: http://www.gamemaker.nl és a
fórumra ahol egy csomó példát, ötletet és segítséget
találhatsz. És nemsokára egy igazi játékkészítő válik
belőled. Élvezd.