« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »
20. fejezet
Betűkészletek
Amikor valamilyen szöveget rajzolsz ki a játékodban, akkor ez a szöveg 12-es méretű Arial betűkészlettel rajzolódik ki. Szebb kinézetű szövegekhez különböző betűkészleteket kell használni, amihez létre kell hoznod a betűkészlet erőforrásokat. Minden betűkészlet erőforrásban meg kell határozni egy egyéni betűtípust, amit a játékban a betűkészlet beállító akcióval (Set a font for drawing text) lehet használni.
Egy betűkészlet erőforrás hozzáadásához válaszd az Add menüből az Add Font menüpontot, vagy a megfelelő gombot az eszköztáron.
Mint mindig, itt is adhatsz nevet az erőforrásnak a Name mezőben. A Font mezőben kiválaszthatod a betűkészletet, a Size ablakban beállíthatod a méretét, és megadhatod, hogy félkövér legyen-e (Bold) és/vagy dőlt (Italic). Jegyezd meg, hogy a nagyméretű betűkészletek tárolása memóriaigényesebb, ezért ajánlott, hogy ne használj 32-esnél nagyobbakat. (A betűkészletek méretezésére lehetőség van a játék folyamán.) Alul egy mintát láthatsz a kiválasztott betűkészletből.
Egy betűkészlet jellemzően 256 írásjelet tartalmaz, 0-tól 255-ig számozva, de általában ennek csak egy kis részét használod. Ezért alapértelmezés szerint csak a 32-től 127-ig számozott írásjelek tárolódnak egy betűkészletben. A további írásjelek tárolása további memóriát igényel. A Character Range részben beállíthatod a használt írásjelek értéktartományát. A Start menü/Beállítások/Vezérlőpult/Betűtípusok-ban megnézheted minden írásjel indexét. Néhány alap értéktartomány jelezhető a meglévő gombokkal: a Normal gombbal a 32-től 127-ig, az All gombbal a 0-tól 255-ig terjedő tartomány, a Digits gombbal a 10 számjegyet, a Letters gombbal pedig az összes kis- és nagybetűt magába foglaló tartomány. További határértékek az első és utolsó írásjel indexének begépelésével adhatók meg. Ha egy írásjel nincs a határértéken belül, akkor felcserélődik egy szóközzel.
Rendszerint sok különböző betűkészlet van telepítve a számítógépedre, és vannak honlapok, ahonnan még százszámra tölthetsz le. A gondot az okozhatja, hogy ha odaadod valakinek a játékot, akkor az abban használt betűkészlet nem biztos, hogy az ő gépén is rajta van. Ezért a Game Maker beágyazza a játékba az összes használt betűkészlet, de csak az önállóan futtatható változatába. Így a betűkészlet fájlokkal nem kell törődnöd, amikor odaadod valakinek az önállóan futtatható játékot. De amikor csak a játék szerkeszthető változatát adod valakinek, amiben különleges betűkészleteket használsz, akkor az a legbiztosabb, ha ezeket is mellékeled.