« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »
19.3 fejezet
Nézetek
Végül van egy Views fül. Ezzel a szoba
különböző részeit teheted a képernyő különböző
pontjára. A különböző nézeteket sokféleképpen
használhatod. Először is, sok játékban csak a szoba egy
részét akarod egyszerre mutatni. Például egy
platformjátéknál követni kell a főszereplőt. De ezzel lehet
megcsinálni az osztottképernyős játékmódot is. A harmadik
lehetőség, hogy a szoba egy része görgethető, míg egy
része állandó (például valami állapotjelző panel). Ez a
Game Makerben könnyen megoldható.
Ha a Views fülre kattintasz, a következőt látod:
![]() |
Fent látható az Enable the use of Views
jelölőnégyzet. Ezt be kell jelölni a nézetek
használatához. Ez alatt látható a maximum nyolc
különböző nézet, amit meg tudsz határozni. Ez alatt
egy lista ad információt a különböző nézetekről.
Először azt kell megadnod, hogy a nézet
látszódjon-e, ha a szoba kezdődik (Visible when room
starts). Legalább egyet meg kell jelölnöd. A látható
nézetek vastagon ki vannak emelve. Egy nézet egy
téglalap alakú területként van meghatározva a
szobában. Ez az a terület, amit a nézetben mutatni
kell. Meghatározhatod a bal felső sarkának a helyét
(X és Y), és a szélességét és magasságát (W és
H) a View in room csoportban. |
Ahogy már volt róla szó, a nézet követhet egy bizonyos objektumot. Ez az objektum legalul, az Object following listából választható ki. Ha ennek több példánya van, akkor a nézet csak az elsőt követi. (Programkódban megadható, hogy éppen melyik példányt kell követni.) Rendszerint a karakter mozoghat egy darabig, és a nézet csak akkor követi, amikor a szélének közelébe ér. A Hbor és Vbor dobozokban megadható az a vízszintes és függőleges távolság, amelynek láthatónak kell maradnia a karakter körül. Végül beállítható a nézet elmozdulásának sebessége vízszintesen (Hsp) és függőlegesen (Vsp). Ez lehet az, amellyel a karakter keresztülsétál a képernyőn, de megadható egyenletesebb is. A -1 érték használatával az elmozdulás azonnali.