« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »

25.4 fejezet


Állandók

A Constants fülnél megadhatod azokat a globális állandókat, amelyek az összes szkriptben és kódban, vagy akciók számára értékként használhatók. Egy állandóra mindaz igaz, ami egy változóra, de - mint a neve is mutatja - az értéke mindig ugyanaz marad (tehát játék közben sem változtatható meg értékadással!). Használatuk a hatékonyabb memóriafelhasználás és a program bizonyos szempontból áttekinthetőbbé, javíthatóbbá válása miatt célszerű (pl. ha módosítani kell az értékét, akkor azt csak a megadás helyén kell megtenni).
Minden állandónak van egy neve és egy értéke. Ahogy a változóknál, úgy itt is a névnek (angol) betűvel vagy aláhúzásjellel (_) kell kezdődnie, majd folytatódhat számjegyekkel, további (angol) betűkkel és aláhúzásjelekkel. Ajánlott, hogy az összes állandó jól megkülönböztethető, "beszédes", vagyis a feladatára utaló nevű legyen. Egy szokásos szabály kizárólag nagybetűk és aláhúzásjelek használata.
Egy állandó értéke lehet egy állandó szám vagy egy (idézőjelek közötti) szöveg vagy egy kifejezés (pl. valamilyen művelet). A kifejezés a játék minden más történése előtt lesz kiértékelve, ezért nem hivatkozhat a pillanatnyi szobára, példányokra vagy szkriptekre, de tartalmazhatja a beépített állandókat és az erőforrások neveit.
Egy állandót az Add gomb lenyomásával lehet megadni, a Clear gombbal pedig törölhető. Az állandó neve (Name) vagy értéke (Value) a megfelelő mezőbe való kattintással változtatható meg. Van még gomb az összes állandó törlésére (Clear), és név szerinti rendezésére (Sort).