« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »
9. fejezet
Hátterek
Az erőforrások harmadik alaptípusa a háttér.
A hátterek általában nagy képek, amelyek a játék
helyszíneinek (szobáinak) hátteréül vagy éppen előteréül
szolgálnak. A háttérképek gyakran kis képekből,
úgynevezett csempékből állnak össze úgy, hogy az illesztés
nem látható. Így a háttér sokféle mintázattal
kitölthető. Ilyen csempemintákból az Interneten sok
található.
A háttér hozzáadásához használd az Add menü Add
Background pontját, vagy nyomd meg a megfelelő gombot az
eszköztáron. A következő ablak jelenik meg:
![]() |
Nyomd meg a Load Background gombot a
háttérkép betöltéséhez. A Game Maker sok grafikus
fájlformátumot ismer. A háttérképek nem
animálhatók! A Transparent négyzetben azt
tudjuk megadni, hogy a háttér részben átlátszó-e,
vagy nem. A legtöbb háttér nem átlátszó, így
alapértelmezésben a négyzet nincs kipipálva. Az
áttetszési színt a kép bal alsó sarkában lévő
képpont színe adja meg. A hátteret megváltoztathatod vagy teljesen újat készíthetsz az Edit Background gomb megnyomásával. Részletek a 16. fejezetben. |