« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »

17.4 fejezet


Maszkok:
Ha két példány ütközik, bekövetkezik az ütközési esemény. Annak az eldöntéséhez, hogy két példány érinti-e egymást, a sprite-okat használjuk. Ez a legtöbb esetben megfelelő, de néha szükséges, hogy más formán alapuljon az ütközés. Például ha egy izometrikus játékot készítesz, az objektumoknak van magassága (hogy 3D hatást keltsen). De az ütközésekhez csak a sprite alsó részét akarod használni. Ennek az eléréséhez egy külön sprite-ot kell készíteni, ami az objektum ütközési maszkja lesz. (A legegyszerűbb egy másolatot készíteni a sprite-ról, majd azokat a részeit letörölni, amelyek ne számítsanak az ütközésbe. A maszk méretének ugyanakkorának kell maradnia, mint annak a sprite-nak, amihez tartozik, hogy az ütközés a megfelelő helyen következzen be.)

Információ:
A Show Information gombra kattintva tájékoztató jelenik meg az objektumról, ami ki is nyomtatható. Ez különösen akkor hasznos, ha szabad áttekintés kell az összes akcióról és eseményről.