« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »

3. fejezet


Telepítés

Ezt már bizonyára megtetted, de ha mégsem, itt leírom hogyan kell telepíteni a Game Makert. Egyszerűen futtasd a gmaker.exe programot és kövesd az utasításokat a képernyőn. Bárhová telepítheted, de a legjobb ha elfogadod az alapértelmezettet. Ha befejezted a telepítést, a Start menüben meg fogod találni a programcsoportot, ahol el tudod indítani a Game Makert és elolvashatod a dokumentációt.
A telepített mappán belül (alapértelmezésben a C:/Program Files/Game_Maker6/) a következő mappák találhatók:

- examples: példaprogramokat tartalmaz, ezeket tanulmányozhatod vagy átalakíthatod.

- lib: az akciók eljáráskönyvtárait tartalmazza. Ha további ilyen könyvtárakat akarsz telepíteni, akkor azokat ebbe a mappába kell elhelyezned.

- sprites: freeware sprite-ok gyűjteménye amiket szabadon felhasználhatsz játékaidban. Ez csak néhány képet tartalmaz, de a Game Maker honlapjáról számos erőforrás csomagot letölthetsz a http://www.gamemaker.nl/resources oldalról, amelyek további képeket, hangokat, háttereket, stb. tartalmaznak.

- backgrounds, sounds: háttérképeket és hangokat tartalmazó mappák.


A Game Maker gépigénye: modern Pentium PC Windows98SE/NT/2000/Me/XP vagy újabb operációs rendszerrel. A videokártyának legalább 16 MB-nyi memóriával kell rendelkeznie a legtöbb játék számára. A képernyőfelbontásnak legalább 800×600-asnak kell lennie, 65000 (16-bit) színnel. Szükséges, hogy a gépen telepítve legyen a DirectX 8.0-s, vagy újabb változata. (A DirectX legújabb változata a Microsoft honlapjáról letölthető.) A játékok készítésekor és kipróbálásakor a memóriaigény elég magas lehet (legalább 64 MB kell). A futtatásakor viszont a memóriaszükséglet kevesebb is lehet, ez függ a játék jellegétől.