« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »

14.1.4 fejezet


Images menü

Az Images menüben a képeken hajthatsz végre különböző műveleteket.

Cycle left: Minden képet eggyel balra helyez. Így tulajdonképpen az animáció fog más ponton kezdődni. (A bal szélső a végére kerül)

Cycle right: Minden képet eggyel jobbra helyez. (A jobb szélső az elejére kerül).

Black and white: A sprite-ot fekete-fehérré alakítja (az áttetszési színre nincs hatással!).

Colorize: A képek színárnyalatát változtathatod meg. Használd a csúszkát a különböző színek kiválasztásához.

Colorize Partial: A képrészletek színárnyalatát változtathatod meg. Kiválaszthatsz egy meglévő színt és ekörül egy határértéket, majd megadhatod az új színt, mellyel felcserélődnek a jelölt határértékű színek Ez használható a példányok számára, hogy csak a játékosok ingének színe változzon meg.

Shift Hue: Egy másik mód a képek színének megváltoztatására, de most a színek eltolódnak a jelölt értékig, érdekes hatásokat keltve ezzel.

Intensity: Itt a színtelítettséget és a fényességet állíthatod be.

Invert: A színek megfordítása a képekben.

Fade: Itt egy színt és egy mennyiséget határozhatsz meg. A kép színei ebbe a színbe mennek át..

Transparency: Itt adhatod meg az áttetszőség mértékét. Ez bizonyos számú képpont áttetszővé válásával jön létre.

Blur: Ezt használva a színek kicsit összekeverednek és a kép életlenné, homályossá válik. Minél nagyobb a megadott érték, annál elmosódottabb lesz.

Outline: Körvonal létrehozása a képen. Meg kell adni a színt, és hogy a pillanatnyi képeket el kell-e távolítani (csak a körvonalak maradjanak), vagy a körvonal rajzolódjon ki a képre.

Boundary: Hasonló az előzőhöz, de most nem a képen kívül rajzolódik ki, hanem a kép szélső képpontjain.

Crop: Annyira lekicsinyíti a képet, amennyire csak lehetséges. Ez nagyon hasznos, mert a nagyobb képek több videómemóriát fognak használni. Lehet, hogy egy kis keretet akarsz a képek körül hagyni, hogy elkerüld az áttetszési problémákat. (Annyit vág le a vászonból, amennyit csak lehetséges.)

Ezeket a parancsokat ki kell tapasztalnod, hogy olyan sprite-okat készíts, amilyeneket szeretnél.