« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »
12.6 fejezet
Pontokkal kapcsolatos akciók
A legtöbb játékban a játékosnak lesz
valamennyi pontja, és kap bizonyos számú életet, végül
gyakran az egészsége/energiaszintje is beállítódik
valamennyire. A következő akciók foglalkoznak ezekkel:
Set the score
A Game Makerben beépített pontrendszer van. A pontérték
alaphelyzetben az ablak címsorában jelenik meg. Ezzel az
akcióval megváltoztathatod a pontszámot. Egyszerűen meg kell
adni az új értéket. Ha hozzáadni akarsz a pontokhoz, pipáld
ki a Relative négyzetet.
If score has a value
Ezzel az akcióval leellenőrizheted, hogy a pontszám
elért-e egy bizonyos értéket. Megadhatod ezt az értéket, és
hogy a pontszám egyenlő, kisebb vagy nagyobb voltát kell-e
ellenőrizni.
Draw the value of score
Ezzel az akcióval kirajzolhatod a pontszámot a képernyő
egy adott pontjára. Meg kell adnod a helyet és a feliratot, ami
a pont előtt lesz. Ezek kirajzolása az éppen akkor használt
betűkészlettel történik. Ez az akció csak egy objektum rajzolás
eseményében (draw event) használható.
Display the highscore table
Ez az akció megmutatja a ponttáblázatot. Mindegyik
játékhoz a legjobb tíz eredmény van tárolva. Ez egy
listában van megjelenítve. Ha a jelenlegi pontszám benne van a
legjobb tízben, bekerül a listába és a játékos beírhatja a
nevét. Megadható a lista háttere, legyen-e az listaablak
körül keret, milyen legyen az új bejegyzés színe és milyen
legyen a többié, és hogy melyik legyen a használt
betűkészlet.
Clear the highscore table
Ez az akció törli a csúcspont táblázatot.
Set the number of lives
A Game Maker-ben beépített élet rendszer is van. Ezzel az
akcióval az életek számát állíthatodbe. Általában a
kezdőérték lehet 3 a játék kezdetén, aztán a
történésektől függően ez nőhet vagy csökkenhet.
Ne felejtsd el kipipálni a Relative négyzetet,
ha az életek számát növelni vagy csökkenteni akarod. Ha az
életek száma 0 vagy annál kisebb lesz, egy no more lives
(nincs több élet) esemény jön létre.
If lives is a value
Ezzel ellenőrizhető, hogy az életek száma elért-e egy
bizonyos értéket. Megadhatod ezt az értéket, és hogy az
élet ezzel egyenlő, ennél kisebb vagy nagyobb voltát kell-e
ellenőrizni.
Draw the number of lives
Ezzel az akcióval kirajzolhatod az életek számát a
képernyő egy adott pontjára. Meg kell adnod a helyet és a
feliratot, ami az életek előtt lesz. Ezek kirajzolása az
éppen akkor használt betűkészlettel történik. Ez az akció
csak egy objektum rajzolás eseményében (draw
event) használható.
Draw the lives as image
Bár legtöbbször számként rajzolódnak ki az életek,
gyakran szebb erre kis képeket használni. Ezzel az akcióval
lehet ezt megtenni. Ehhez meg kell adni a kirajzolás helyét,
és a használandó képet. Ez az akció is csak egy objektum rajzolás
eseményében (draw event) használható.
Set the health
A Game Makerben beépített egészség/energiaszint rendszer
van. Ezzel az akcióval állíthatod be az egészséget. A 100
jeleni a teljes egészséget, a 0 pedig az elfogytát.
Egyszerűen csak meg kell adni az új értéket az egészség
számára. Gyakran akarsz kivonni valamennyit belőle, ezesetben
ne felejtsd el bejelölni a Relative dobozt. Ha
az egészség száma 0 vagy annál kisebb lesz, egy out of
health (elfogyott az egészség) esemény jön létre.
If health is a value
Ezzel ellenőrizhető, hogy az egészség száma elért-e egy
bizonyos értéket. Megadhatod ezt az értéket, és hogy az
egészség ezzel egyenlő, ennél kisebb vagy nagyobb voltát
kell-e ellenőrizni.
Draw the health bar
Ezzel az akcióval kirajzolhatod az egészséget egy
energiacsík formájában. Amikor az egészség 100-on van, az
egész csík kirajzolódik, míg 0 esetén üres. Meg kell adni a
helyét, a méretét, továbbá a csík és a háttere színét.
Set the window caption information
Legtöbbször az ablak címsorában a pálya neve és a
pontszám látható. Ezzel az akcióval megváltoztathatod ezt.
Meg kell adnod, hogy látszódjon-e vagy sem a pontszám, az
életek és/vagy az egészség, és milyen felirat tartozzon
ezekhez.