« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »

12.5 fejezet


Rajzolás akciók

Normális esetben a játék minden lépésében a példányok sprite-ja kirajzolódik a pályán. Ez megváltoztatható a rajzolás eseménybe helyezett akciókkal. (Jegyezd meg, hogy ezek csak akkor hajtódnak végre, amikor a példány látható!) A rajzoló akciók csak a rajzolási eseményben működnek. Más helyeken a program alapvetően nem veszi figyelembe.

Draw a sprite image
Egy sprite kirajzolása. Meg kell határozni a sprite-ot és a pozíciót (lehet abszolút vagy viszonylagos a jelenlegi példány helyzetéhez viszonyítva), valamint a sprite alképét. (Ezeket 0-tól felfelé számozzuk). Ha a jelenlegi alképet akarod használni, használd a -1-et.

Draw a background image
Egy háttérkép kirajzolása. Meg kell jelölnöd a háttérképet és a helyzetét (abszolút vagy relatív), és hogy a kép betöltse-e az egész szobát vagy ne.

Draw a text
Szöveg kirajzolása. Meg kell adni a szöveget és a pozíciót. A # karakter új sorként fordítódik le. Így többsoros szövegeket is tudsz írni. A ' és " karakter között lévő szöveg kifejezésként fordítódik. Például az 'X' + string (x) szöveget használva a példány helyzetének x értékét írhatod ki. (Az x változó tárolja a pillanatnyi x helyzetet. A string() függvény a számot szöveggé alakítja, a + jel két szöveget fűz össze.)

Draw a text transformed
Hasonló az előzőhöz, de ennél megadható a vízszintes és függőleges arányosítási szorzószám a szöveg méretezéséhez, és megadható egy szög az elforgatásához. Csak a regisztrált változatban használható.

Draw a rectangle
Téglalap rajzolása. A két ellentétes sarkának koordináját kell megadnod, abszolútan vagy viszonylagosan a jelenlegi példány helyzetéhez viszonyítva.

Draw a horizontal gradient
Ez is egy téglalapot rajzol, de most egy lejtési színt is használva, ami balról jobbra változik meg. Meg kell adni a téglalapot, és a használandó két színt. Csak a regisztrált változatban használható.

Draw a vertical gradient
Ez is egy téglalapot rajzol, de most egy lejtési színt is használva, ami fentről lefelé változik meg. Meg kell adni a téglalapot, és a használandó két színt. Csak a regisztrált változatban használható.

Draw an ellipse
Ellipszis rajzolása. A köréírható téglalap két ellentétes sarkának koordináját kell megadnod, abszolútan vagy viszonylagosan a jelenlegi példány helyzetéhez viszonyítva.

Draw a gradient ellipse
Ez is egy ellipszist rajzol, de most meg kell adni egy színt középre és a széléhez. Csak a regisztrált változatban használható.

Draw a line
Vonal rajzolása. A két végpontjának koordinátáját kell megadnod, abszolúan vagy viszonylagosan a jelenlegi példány helyzetéhez viszonyítva.

Draw an arrow
Egy nyíl rajzolása. Meg kell adni a vonal két végének koordinátáit, és a nyíl csúcsának méretét.

Set the colors
Az alakok, vonalak és szöveg kirajzolásakor használt szín megadása. (Nem befolyásolja a sprite-ok és a hátterek rajzolásának módját.)

Change fullscreen mode
Ezzel az akcióval lehet a képernyőmódot ablakosból teljesbe és visszakapcsolni.

Take a snapshot image of the game
Ezzel készíthetsz egy képet a játékról, és elmentheted egy .bmp fájlba. Ehhez csak a fájlnevet kell megadnod. Csak a regisztrált változatban használható.

Create an effect
Ezzel az akcióval nagyon egyszerűen létrehozhatsz mindenféle hatásokat. Megadhatod a hatás fajtáját, pl. egy robbanás vagy füst, a helyzetét, a méretét és színét, és hogy az objektumok alatt vagy azok felett kell-e látszódniuk. A többinél automatikusan működik. (Esőnél és havazásnál a helyzet lényegtelen, mivel mindig a képernyő tetejéről hullanak le. Folyamatos esőzéshez minden lépésben létre kell hozni.) Csak a regisztrált változatban használható.