« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »
14.1.5 fejezet
Animation menü
Az Animation menü segítségéval a
meglévőn kívül új animációkat készíthetsz. Sok
lehetőség van, és ki kell tapasztalnod ezeket, hogy olyan
hatásokat érj el, amilyet szeretnél. Ne felejtsd el azt sem,
hogy az animációt bármikor elmentheted és később
hozzáadhatod egy másikhoz. Üres képeket is tudsz hozzáadni,
a nem kívántakat pedig kitörölni.
Set lenght: Az animáció hosszát állíthatod be. Az
animáció annyiszor ismétlődik, hogy az általad
meghatározott képkocka létrejöjjön. (Általában a
képkockák (frame-ek) megtöbbszörözésére használatos.)
Stretch: Ezzel a paranccsal szintén megváltoztathatod az
animáció hosszát. De ebben az esetben a frame-ek
megduplázódnak, vagy törlődnek a kívánt mennyiség
eléréséhez. Szóval ha növeled a frame-ek számát, az
animáció lelassul, míg ha csökkented, az animáció
felgyorsul.
Reverse: Megfordítja az animációt, tehát az
visszafelé fog lejátszódni.
Add Reverse: A megfordított animáció hozzáadódik a
meglévőhöz, így a frame-ek száma megduplázódik. Ez hasznos
lehet az objektum jobbra-balra mozgatásánál,
színváltoztatáshoz stb. A középső két kockát és még
egyet középről el lehet távolítani.
Translation sequence: Olyan animációt is készíthetsz,
amelyben a kép minden lépésben elmozdul egy kissé. Meg kell
adnod a képkockák számát, és a vízszintes és függőleges
elmozdulást.
Rotation sequence: Olyan animációt készít, amelyben
forog a kép. Választhatsz az óramutató járásával
megegyező vagy ellentétes irányú forgást. Meg kell adni a
frame-ek számát és az elfordulás szögét fokokban (360 a
teljes fordulat). Lehet, hogy át kell méretezned a vásznat,
hogy a teljes lép látható maradjon.
Colorize: Ezzel olyan animációt készíthetsz, ahol a
kép színe egy másikba megy át.
Fade to color: Ezzel olyan animációt készíthetsz,
amelyben a kép színe eltűnik.
Disappear: Ezzel olyan animációt készíthetsz amelyben
a kép eltűnik. (screen-door transparency)
Shrink: Összezsugorítja a képet (semmivé). Az irányt
kell megjelölni.
Grow: Megnöveszti a képet a semmiből.
Flatten: A kép ellaposodik a megadott irányba.
Raise: A kép kiemelkedik az adott irányból.
Overlay: Elfedi az animációt egy másik animációval
vagy képpel egy fájlban.
Morph: Az animációt átformálja egy másik
animációvá vagy képpé egy fájlból. Akkor működik igazán
jól, ha a két animáció a kép ugyanazon a területét fedi,
különben félúton néhány képpont hirtelen eltűnik,
néhány pedig hirtelen előbukkan.
Az utolsó két parancs nagyon hatásos. Például egy objektum
felrobbantásához adj hozzá néhány másolatot és néhány
üres sprite-ot. Aztán ezt fedd be (overlay) a robbanás
animációval. (Ellenőrizd, hogy a képek száma megegyezik.)
Másik lehetőség, hogy átformálod (morph) robbanássá. Egy
kis gyakorlással nagyszerű sprite-okat készíthetsz.