« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »
3. fejezet
Telepítés
Ezt már bizonyára megtetted, de ha mégsem, itt
leírom hogyan kell telepíteni a Game Makert. Egyszerűen
futtasd a gmaker.exe programot és kövesd az utasításokat a
képernyőn. Bárhová telepítheted, de a legjobb ha elfogadod
az alapértelmezettet. Ha befejezted a telepítést, a Start
menüben meg fogod találni a programcsoportot, ahol el tudod
indítani a Game Makert és elolvashatod a dokumentációt.
A telepített mappán belül (alapértelmezésben a C:/Program
Files/Game_Maker6/) a következő mappák találhatók:
- examples: példaprogramokat tartalmaz, ezeket
tanulmányozhatod vagy átalakíthatod.
- lib: az akciók
eljáráskönyvtárait tartalmazza. Ha további ilyen
könyvtárakat akarsz telepíteni, akkor azokat ebbe a mappába
kell elhelyezned.
- sprites: freeware sprite-ok gyűjteménye
amiket szabadon felhasználhatsz játékaidban. Ez csak néhány
képet tartalmaz, de a Game Maker honlapjáról számos
erőforrás csomagot letölthetsz a http://www.gamemaker.nl/resources
oldalról, amelyek további képeket, hangokat, háttereket, stb.
tartalmaznak.
- backgrounds, sounds:
háttérképeket és hangokat tartalmazó mappák.
A Game Maker gépigénye: modern Pentium PC Windows98SE/NT/2000/Me/XP
vagy újabb operációs rendszerrel. A videokártyának legalább
16 MB-nyi memóriával kell rendelkeznie a legtöbb játék
számára. A képernyőfelbontásnak legalább 800×600-asnak
kell lennie, 65000 (16-bit) színnel. Szükséges, hogy a gépen
telepítve legyen a DirectX 8.0-s, vagy újabb változata. (A
DirectX legújabb változata a Microsoft honlapjáról
letölthető.) A játékok készítésekor és kipróbálásakor
a memóriaigény elég magas lehet (legalább 64 MB kell). A
futtatásakor viszont a memóriaszükséglet kevesebb is lehet,
ez függ a játék jellegétől.