« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »
26. fejezet
Sebességi megfontolások
Ha egy összetettebb játékot készítesz, biztos azt akarod, hogy olyan gyorsan fusson, amennyire csak lehetséges. Bár a Game Maker mindent megtesz a sebességért, sok múlik azon, hogy te hogyan szerkeszted meg a játékot. Könnyű sok memóriát felemésztő játékot készíteni. Ebben a fejezetben ahhoz kapsz néhány tippet, hogyan csináld a játékaidat gyorsabbra és kisebbre.
Először is figyelj a sprite-okra és háttérképekre. Az animált sprite-ok sok memóriát igényelnek, és sok sprite kirajzolása sok időbe telik. Tehát a lehető legkisebb sprite-okat használd. Töröld ki a nem látható területeket körülötte (erre használható a crop parancs a sprite editorban). A háttérképekre ugyanezek vonatkoznak. Ha a háttérkép teljesen kitölti a szobát, kapcsold ki a háttérszín használatát (Draw background color).
Ha teljes képernyős módot használsz, bizonyosodj meg róla, hogy a szoba (vagy az ablak) mérete nem nagyobb a képernyőméretnél. A legtöbb grafikus kártya hatékony a képek nagyításakor, de a kicsinyítésnél lelassulnak. Végül amikor csak lehetséges, kapcsold ki a kurzort. Ez lelassítja a grafikát.
Légy óvatos a több nézet használatával. A szoba mindegyik nézetnél újrarajzolódik.
A grafika mellett több tényező befolyásolja a sebességet. Győződj meg róla, hogy a lehető legkevesebb példányod van. Ha egy példányra nincs már szükséged, semmisítsd meg (például ha elhagyja a szobát). Kerüld a sok munkát a példányok lépés vagy rajzolás eseményeiben. Sok esetben a dolgokat nem kell minden lépésben ellenőrizni. A kód értelmezése elég gyors, de ez akkor is értelmezés. Néhány függvény és akció sok időbe kerül, főleg azok, amelyek az összes objektumot ellenőrzik (például a visszapattanás akció).
Figyelj oda, hogy hová teszed az ütközés eseményt. Általában két lehetőséged van. Azok az objektumok, amiknek egyáltalán nincs ütközés eseményük, gyorsabban kezelhetők, tehát az ütközés eseményt rendeld a kevesebb példánnyal rendelkező objektumhoz.
Légy óvatos a nagy hangfájlokkal. Sok memóriát foglalnak és rosszul tömöríthetők. Ellenőrizd a hangfájlokat és nézd meg, hogyan egyszerűsítheted le őket.
Végül, ha azt akarod hogy a játékoddal sok ember tudjon játszani, teszteld kisebb teljesítményű számítógépeken.