« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »
12.3 fejezet
Fő akciók, 2. csoport
Itt az időzítésre, üzenetmegjelenítésre,
stb. vonatkozó akciók találhatók.
Set an alarm clock
Ezzel az akcióval a példány 12 riasztója közül állíthatod
be az egyiket. Beállítod a lépések számát, és a riasztó
számát (0-11). A megadott számú lépések után megtörténik
a megfelelő riasztási esemény. Az érték szintén növelhető
vagy csökkenthető a Relative négyzet kipipálásával.
Ha a riasztó értékét 0-ra vagy kevesebbre állítod, azzal
kikapcsolod, és az esemény nem következik be.
Sleep for a while
Ezzel az akcióval a képernyőt fagyaszthatod le egy időre.
Általában a különböző szintek elején és végén
alkalmazható amikor valmilyen üzenetet akarsz közölni a
játékossal. A szünet idejét kell megadni
ezredmásodpercekben. Szintén megjelölhető, hogy a képernyő
először rajzolódjon újra a legújabb állapot kijelzésére.
Display a message
Ezzel az akcióval egy üzenetet jeleníthetsz meg egy
párbeszédablakban. Csak be kell gépelni az szöveget. A #
írásjel új sort fog jelölni. (Használd a \# jelzést, hogy
megkapd magát a # jelet.) Ha a szöveg egyszeres vagy kettős
idézőjellel kezdődik, akkor kifejezésként fordítódik. A
kifejezésekről bővebben később lesz szó.
Show the game information
Ezzel az akcióval a játék információs ablaka hozható elő.
A játékinformáció létrehozásáról bővebben a 20.
fejezetben.
Restart the game
Ezzel az akcióval újraindítható a játék az elejétől.
End the game
Ezzel az akcióval befejeződik a játék.
Save the game
A játék jelenlegi állása menthető el. Megadhatod a fájl
nevét (ez a játék fő könyvtárában jön létre). Később
az állás a következő akcióval betölthető. (Jegyezd meg,
hogy csak a játék alapállapota kerül mentésre. Például nem
mentődik, hogy éppen milyen hang játszódik, az
adatszerkezetek tartalma, a részecskék, stb.)
Load the game
A játék állását tölti be egy fájlból. Meg kell adni a
fájl nevét. Győződj meg róla hogy a mentett játék
ugyanahhoz a játékhoz tartozik, és a Game Maker ugyanazon
verziójával készült. Egyébként hiba történik.
(Pontosabban a játék a pillanatnyi lépés végén töltődik
be. Így néhány akció még az aktuális játékon hajtódik
végre, nem a betöltöttön.)