« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »
19. fejezet
Bővebben a szobákról
A szobáknak a Game Maker-ben sok beállítási lehetősége van. Ezelőtt csak a legfontosabbakat tárgyaltuk. Ebben a fejezetben a többiről lesz szó.
Haladó módban a Szoba tulajdonságok
(Room properties) ablakban néhány új gomb adódik a
meglevőkhöz az eszköztáron. Vannak gombok a példányok
vízszintes és függőleges rendezéséhez. Ez akkor hasznos,
amikor a példányok részben átfedik egymást. (Csempék
hozzáadásakor ezek és a többi gomb a csempékkel dolgozik.)
Ezenkívül van egy-egy gomb az összes példány zárására
(lock) és nyitására (unlock). A lezárt példányokat nem
lehet mozgatni, vagy törölni, tehát ezzel megelőzhető a
példányok véletlen eltávolítása. Az egyes példányok
lezárására és nyitására használd a jobb egérgomb
lenyomására felbukkanó menüt (tartsd lenyomva a [Ctrl]
gombot, és kattints jobb gombbal az egyik példányon).
Végül beállíthatod, hogy izometrikus rácshálózatot akarsz
használni, ami nagyon hasznos izometrikus játékok
készítésekor. Ilyenkor a rácsvonalak átlósan futnak, és a
példányok rendezése is eltérő (a legjobban akkor működik,
amikor a példány eredete a bal fölső sarkánál van, ami az
alapértelmezés is).