« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »

12.3 fejezet


Fő akciók, 2. csoport

Itt az időzítésre, üzenetmegjelenítésre, stb. vonatkozó akciók találhatók.

Set an alarm clock
Ezzel az akcióval a példány 12 riasztója közül állíthatod be az egyiket. Beállítod a lépések számát, és a riasztó számát (0-11). A megadott számú lépések után megtörténik a megfelelő riasztási esemény. Az érték szintén növelhető vagy csökkenthető a Relative négyzet kipipálásával. Ha a riasztó értékét 0-ra vagy kevesebbre állítod, azzal kikapcsolod, és az esemény nem következik be.

Sleep for a while
Ezzel az akcióval a képernyőt fagyaszthatod le egy időre. Általában a különböző szintek elején és végén alkalmazható amikor valmilyen üzenetet akarsz közölni a játékossal. A szünet idejét kell megadni ezredmásodpercekben. Szintén megjelölhető, hogy a képernyő először rajzolódjon újra a legújabb állapot kijelzésére.

Display a message
Ezzel az akcióval egy üzenetet jeleníthetsz meg egy párbeszédablakban. Csak be kell gépelni az szöveget. A # írásjel új sort fog jelölni. (Használd a \# jelzést, hogy megkapd magát a # jelet.) Ha a szöveg egyszeres vagy kettős idézőjellel kezdődik, akkor kifejezésként fordítódik. A kifejezésekről bővebben később lesz szó.

Show the game information
Ezzel az akcióval a játék információs ablaka hozható elő. A játékinformáció létrehozásáról bővebben a 20. fejezetben.

Restart the game
Ezzel az akcióval újraindítható a játék az elejétől.

End the game
Ezzel az akcióval befejeződik a játék.

Save the game
A játék jelenlegi állása menthető el. Megadhatod a fájl nevét (ez a játék fő könyvtárában jön létre). Később az állás a következő akcióval betölthető. (Jegyezd meg, hogy csak a játék alapállapota kerül mentésre. Például nem mentődik, hogy éppen milyen hang játszódik, az adatszerkezetek tartalma, a részecskék, stb.)

Load the game
A játék állását tölti be egy fájlból. Meg kell adni a fájl nevét. Győződj meg róla hogy a mentett játék ugyanahhoz a játékhoz tartozik, és a Game Maker ugyanazon verziójával készült. Egyébként hiba történik. (Pontosabban a játék a pillanatnyi lépés végén töltődik be. Így néhány akció még az aktuális játékon hajtódik végre, nem a betöltöttön.)