« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »

9. fejezet


Hátterek

Az erőforrások harmadik alaptípusa a háttér. A hátterek általában nagy képek, amelyek a játék helyszíneinek (szobáinak) hátteréül vagy éppen előteréül szolgálnak. A háttérképek gyakran kis képekből, úgynevezett csempékből állnak össze úgy, hogy az illesztés nem látható. Így a háttér sokféle mintázattal kitölthető. Ilyen csempemintákból az Interneten sok található.

A háttér hozzáadásához használd az Add menü Add Background pontját, vagy nyomd meg a megfelelő gombot az eszköztáron. A következő ablak jelenik meg:

 

A háttér tulajdonságlapja Nyomd meg a Load Background gombot a háttérkép betöltéséhez. A Game Maker sok grafikus fájlformátumot ismer. A háttérképek nem animálhatók! A Transparent négyzetben azt tudjuk megadni, hogy a háttér részben átlátszó-e, vagy nem. A legtöbb háttér nem átlátszó, így alapértelmezésben a négyzet nincs kipipálva. Az áttetszési színt a kép bal alsó sarkában lévő képpont színe adja meg.

A hátteret megváltoztathatod vagy teljesen újat készíthetsz az Edit Background gomb megnyomásával. Részletek a 16. fejezetben.