« Előző oldal- - - ^Tartalom^- - - Következő oldal »
8. fejezet
Hangok és zene
A legtöbb játékban vannak hangaffektusok és
háttérzene. Kaptál néhány hasznos hangeffektust a Game
Makerrel, és sokat találhatsz az Interneten.
Hangok hozzáadásához kattints az Add Sound
elemre az Add menüben, vagy használd az
eszköztár megfelelő gombját. A következő ablak ugrik elő
(haladó - Advenced - módban):
![]() |
Ahogy az előbb is, fent itt is az erőforrás nevét
tudod megváltoztatni. A hang betöltéséhez nyomd meg a Load Sound gombot. Megnyílik a fájl kiválasztó ablak. Kétféle hangot találsz itt, wave és midi fájlokat. (Az mp3 fájlok használatának lehetőségéről a 15. fejezetben lesz szó.) A wave fájlokat rövid hangeffektekhez használjuk. Sok memóriát használnak, de azonnal megszólaltathatóak. Használd ezeket a játék összes hangeffektjéhez. A midi fájlok másképp írják le a zenét. Sokkal kevesebb memóriát használnak, és itt a hangszeres háttérzenékre korlátozódik a használatuk. Egy időben csak egy midi fájl játszható le. A fájl betöltése után megjelenik a típusa és a hossza, a play gomb lenyomásával meg is hallgatható. Megtalálható a Save Sound gomb is a jelenlegi hang fájlba mentéséhez. Erre nem igazán van szükség, de jól jöhet, ha az eredeti hang elveszett. |